Update uit Bolgatanga - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Jolien Geugten - WaarBenJij.nu Update uit Bolgatanga - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Jolien Geugten - WaarBenJij.nu

Update uit Bolgatanga

Door: Jolien van der Geugten

Blijf op de hoogte en volg Jolien

21 November 2009 | Ghana, Bolgatanga

Hallo allemaal!

Hierbij weer een berichtje uit Ghana. Ik ben hier nu precies een week.

Vanmorgen om 6 uur heb ik met de Keep fit club meegesport. Eerst rondjes rennen om het basketbalveld, sprinten, rekken en strekken. Daarna een wedstrijdje basketbal. Een leuke manier om mensen te leren kennen en dat mensen mij hier leren kennen. Jongeren doen mee, maar ook de baas van het social centre en mensen van de kerk, zowel mannen als vrouwen.

De afgelopen week heb ik erg mijn best gedaan om iedereen te bezoeken en spreken die ik wilde. Dat was nog niet zo makkelijk. Officiele brieven zijn hier erg belangrijk, en directeuren en organisaties zijn vaak afhankelijk van het oordeel van een andere instantie. De directeuren van health en education hebben nu allemaal een brief, maar waren allemaal 'out of town'. Maandag zijn ze er waarschijnlijk (hopelijk!) weer. Het Navrongo Health Research Center doet al een aantal jaar onderzoek naar reproductive health in Navrongo, dat ligt op een half uur rijden van Bolgatanga. Interessant dus om van hen te horen hoe zij het onderzoek aangepakt hebben en wat hun resultaten zijn. Daar ben ik gister de hele ochtend mee bezig geweest. Van de ene naar de andere officer, wachten en weer verplaatsen. Dit weekend moet ik zorgen voor nog twee uitgebreidere brieven over het project, dan hebben ze dinsdag tijd voor me.

Afgelopen week heb ik ook een les seksuele voorlichting meegemaakt voor een klas 13/14 jarigen van een vrijwilliger van de Youth Harvest Foundation. Interessant om mee te maken. Mijn vingers gingen wel jeuken, het belang van mijn onderzoek werd mij heel duidelijk...

Groeten!

Jolien

  • 21 November 2009 - 20:09

    Josdelang@hotmail.co:

    Hoi Jolien, Zeker even wennen aan deze "andere"wereld.Luxe hier en daar???. Je onderzoek sluit daar in de echte wereld zeker bij aan.
    Groet, Tea en Jos

  • 22 November 2009 - 11:06

    Karin Vd G:

    Hoi Jolien, wat jammer dat het zoveel tijd kost om iedereen te bereiken maar ja dat weet je natuurlijk wel en dat calculeer je in. Tjee wat sportief zeg zo vroeg in de ochtend al sporten! Ben benieuwd wat voor klas dat was en hoeveel kinderen erin zaten!Groetjes!

  • 24 November 2009 - 15:53

    Berno:

    wat schattig!! Ik wist niet dat jij kon fietsen! goede reis weer terug naar huis. groet, berno

  • 25 November 2009 - 19:24

    Anna:

    Ik ben wederom onder de indruk!! Klinkt goed allemaal!!
    En sportief ook!! Haha
    tot snel...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

PhD research on Youth, Relationships and Sexuality in the Bolgatanga district in the north of Ghana. In cooperation with the Faculty of Health, Sports and Social Work and the Research Centre Mental Health Nursing of Inholland University in Amsterdam and the Youth Harvest Foundation Ghana in Bolgatanga. Financial support came from the Evangelistic Lutheran Orphanage Home in Amsterdam.

Actief sinds 01 Nov. 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 43771

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 15 December 2013

Analyseren & schrijven in Nederland

11 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Bolgatanga July 2012

13 Maart 2012 - 01 April 2012

Bolgatanga March 2012

04 November 2011 - 22 November 2011

Bolgatanga November 2011

16 Juni 2011 - 04 Juli 2011

Bolgatanga June 2011

22 Oktober 2010 - 13 November 2010

Bolgatanga October 2010

10 April 2010 - 30 April 2010

Bolgatanga April 2010

13 November 2009 - 28 November 2009

Visit November '09

Landen bezocht: