Weer terug in Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jolien Geugten - WaarBenJij.nu Weer terug in Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jolien Geugten - WaarBenJij.nu

Weer terug in Nederland

Door: Jolien van der Geugten

Blijf op de hoogte en volg Jolien

30 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Na twee weken vol indrukken, informatie en zeker ook inspiratie ben ik weer terug in Nederland. We kunnen aan de slag in april!

De directeuren die ik graag wilde informeren over het project en van wie ik toestemming nodig had, heb ik bijna allemaal ontmoet. Een aantal moet nog per brief officieel toestemming geven, maar samen met de Youth Harvest Foundation heb ik er vertrouwen in.

De mensen bij de Youth Harvest Foundation heb ik nu ook beter leren kennen, en een goed beeld kunnen krijgen wat voor projecten ze doen en hoe ze dat uitvoeren. Abigail bijvoorbeeld is social worker bij de YHF en coördineerde afgelopen weken een quiz over seksualiteit voor jongeren. Een mooi project, waar ik graag de vragen nog eens van onder de loep neem. Wat me namelijk bij meerdere jongeren is opgevallen, is dat ze letterlijk definities kunnen opdreunen, maar niet precies weten wat het nu eigenlijk is. Jongeren konden mij precies vertellen waar de letters ‘h i v’ en ‘a i d s’ voor stonden, maar wat hiv is en wat het met je lichaam doet wisten ze niet.

Bij het Navrongo Health Research Center bleek de secretaresse van de directeur iemand te zijn die ik nog uit 2000 ken, dat hielp wel om het project bij de directeur onder de aandacht te brengen. Zijn antwoord moet ik ook nog even afwachten. Zij beschikken waarschijnlijk over relevante artikelen, onderzoeksresultaten en hebben ervaring met verschillende onderzoeksmethodes in het gebied.

Verder heb ik helaas de laatste dagen van mijn verblijf daar malaria opgelopen, gelukkig was ik niet heel erg ziek maar alles ging wel een stukje langzamer. Zeker in die hitte.

In april 2010 start de dataverzameling, dus in het voorjaar zal ik weer een bericht plaatsen met de ontwikkelingen in het project!

Bedankt voor jullie interesse, berichten en e-mails!

Groeten,
Jolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

PhD research on Youth, Relationships and Sexuality in the Bolgatanga district in the north of Ghana. In cooperation with the Faculty of Health, Sports and Social Work and the Research Centre Mental Health Nursing of Inholland University in Amsterdam and the Youth Harvest Foundation Ghana in Bolgatanga. Financial support came from the Evangelistic Lutheran Orphanage Home in Amsterdam.

Actief sinds 01 Nov. 2009
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 43779

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 15 December 2013

Analyseren & schrijven in Nederland

11 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Bolgatanga July 2012

13 Maart 2012 - 01 April 2012

Bolgatanga March 2012

04 November 2011 - 22 November 2011

Bolgatanga November 2011

16 Juni 2011 - 04 Juli 2011

Bolgatanga June 2011

22 Oktober 2010 - 13 November 2010

Bolgatanga October 2010

10 April 2010 - 30 April 2010

Bolgatanga April 2010

13 November 2009 - 28 November 2009

Visit November '09

Landen bezocht: