Jongeren, relaties en seksualiteit in Bolgatanga - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jolien Geugten - WaarBenJij.nu Jongeren, relaties en seksualiteit in Bolgatanga - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jolien Geugten - WaarBenJij.nu

Jongeren, relaties en seksualiteit in Bolgatanga

Door: Jolien van der Geugten

Blijf op de hoogte en volg Jolien

20 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Op deze website onderzoekinGhana.waarbenjij.nu plaats ik de komende jaren berichten over de voortgang van mijn promotie onderzoek naar seksualiteit en jongeren in Ghana in samenwerking met de Youth Harvest Foundation Ghana in Bolgatanga.

Ik ben vanaf studiejaar 2009-2010 promovenda bij de Hogeschool INHolland in Amsterdam, bij het domein Gezondheid, Sport & Welzijn.

Kort samengevat ga ik de denkbeelden en praktijken van jongeren in het noorden van Ghana (Bolgatanga district) t.a.v. relaties en seksualiteit onderzoeken. Op basis daarvan zal ik adviezen geven over voorlichtingsmiddelen voor deze doelgroep.

Mijn drijfveer voor dit onderwerp en dit gebied heeft te maken met mijn ervaring in 2000. Toen heb ik een aantal maanden bij een Ghanese familie gewoond in het kader van een uitwisselingsprogramma. Jonge meiden vroegen mij toen waarom zij ongesteld zijn en hoe je hiv kunt krijgen. Ik heb sinds 2000 met de meeste mensen contact gehouden, en wil nu door middel van een promotie onderzoek bijdragen aan de gezondheidssituatie en de toekomst van de jongeren in Bolgatanga.

Linksonder onder 'Mijn andere reizen' vind je berichten van de orientatiereis in november 2009 en de dataverzameling in april 2010 en oktober 2010.

De werkbezoeken aan Ghana worden financieel mogelijk gemaakt door het Evangelisch Luthers Weeshuis Amsterdam.

Studenten van Hogeschool Inholland werken mee aan het onderzoek. In april 2010 reisden twee studenten SPH en Pedagogiek naar Bolgatanga voor hun bacheloronderzoek (reiservaringen onder 'reisvrienden' ). In februari en maart 2011 reizen twee studenten CMV en Communicatie naar Bolgatanga(http://blondgoesabroad.waarbenjij.nl)

Voor vragen en opmerkingen: Jolien.vanderGeugten@INHolland.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

PhD research on Youth, Relationships and Sexuality in the Bolgatanga district in the north of Ghana. In cooperation with the Faculty of Health, Sports and Social Work and the Research Centre Mental Health Nursing of Inholland University in Amsterdam and the Youth Harvest Foundation Ghana in Bolgatanga. Financial support came from the Evangelistic Lutheran Orphanage Home in Amsterdam.

Actief sinds 01 Nov. 2009
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 43759

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 15 December 2013

Analyseren & schrijven in Nederland

11 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Bolgatanga July 2012

13 Maart 2012 - 01 April 2012

Bolgatanga March 2012

04 November 2011 - 22 November 2011

Bolgatanga November 2011

16 Juni 2011 - 04 Juli 2011

Bolgatanga June 2011

22 Oktober 2010 - 13 November 2010

Bolgatanga October 2010

10 April 2010 - 30 April 2010

Bolgatanga April 2010

13 November 2009 - 28 November 2009

Visit November '09

Landen bezocht: